Certificatul de atestare fiscala-noutati legislative

Ordinul nr. 393 din 27.03.2013 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală pentru persoane juridice și fizice, a certificatului de obligații bugetare, precum și a modelului și conținutului acestora a fost publicat in Monitorul oficial nr.185/03.04.2013.

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală pentru persoane juridice și fizice, a certificatului de obligații bugetare, precum și a modelului și conținutului acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 450 din 24 mai 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. La articolul 1, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„Art. 1. – (1) Organul fiscal competent pentru administrarea creanțelor fiscale datorate de contribuabili are obligația de a elibera certificatul care atestă modul de îndeplinire a obligațiilor de plată a impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor venituri, denumit în continuare certificat de atestare fiscală, în următoarele situații:

a) la solicitarea contribuabililor, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscală;

b) la solicitarea autorităților publice, în cazurile și în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, prin depunerea unei adrese de eliberare a certificatului de atestare fiscală;

c) din oficiu, în situația în care se schimbă competența de administrare a creanțelor fiscale, ca urmare a schimbării domiciliului fiscal sau a altor situații prevăzute de lege;

d) la solicitarea deținătorilor de părți sociale la o societate comercială, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscală.

(2) În situațiile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) și d), solicitanții depun cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală la organul fiscal competent pentru administrarea obligațiilor fiscale datorate de contribuabil. Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunică prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală poate fi transmisă și prin mijloace de transmitere la distanță, însoțită de o copie a documentului eliberat de autoritatea contractantă, după caz. În situația în care cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală a fost depusă/transmisă la un organ fiscal necompetent, aceasta va fi înaintată organului fiscal competent în termen de două zile de la data primirii.”

2. La articolul 1, după alineatul (2.2) se introduce un nou alineat, alineatul (2.3), cu următorul cuprins: „(2.3) Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală trebuie să conțină următoarele elemente:

a) datele de identificare ale autorității solicitante;

b) datele de identificare ale contribuabilului; în acest caz este obligatorie menționarea denumirii/numelui și prenumelui, precum și a codului de identificare fiscală al contribuabilului;

c) temeiul legal al solicitării;

d) scopul solicitării.”

3. La articolul 3, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins: „(2) În situația în care cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscală este depusă de către deținătorul de părți sociale organul fiscal competent verifică dacă solicitantul are calitatea de deținător de părți sociale.”

4. La articolul 5 alineatul (8), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: „b) la pct. III – mențiuni relevante pentru situația fiscală a contribuabilului, cum ar fi eșalonare/plan de reorganizare, aprobat, în curs de derulare, mențiuni referitoare la starea obligațiilor fiscale astfel cum au fost solicitate prin cerere, cum ar fi: aflate în executare silită, suspendate la executare silită în condițiile legii, precum și la modalitatea de plată a taxei extrajudiciare de timbru;”.

5. La articolul 8, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1) lit. a), în situația în care contribuabilul dorește să obțină mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscală, în cererea sa menționează numărul de exemplare solicitate. În acest caz, taxa extrajudiciară de timbru se plătește o singură dată, indiferent de numărul de exemplare solicitate. În cazul în care plata taxei extrajudiciare de timbru se efectuează prin aplicarea și anularea de timbre fiscale, conform legii, timbrul propriu-zis se aplică pe un exemplar original care se comunică solicitantului, matca se aplică pe un exemplar original care se păstrează la organul fiscal emitent, iar pe celelalte exemplare originale se fac mențiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru. În situația în care plata se efectuează prin celelalte modalități prevăzute de lege, se fac mențiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru pe toate exemplarele certificatului.”

 

 

Articole similare

Comentariul tau aici